Sunday, August 8, 2010

FAKTA KEHIDUPAN

Muka ala senyum...

Maknanya fakta kehidupan ialah apabila kita berada pada keadaan yg benar2 tersepit dan membebankan maka kita akan mendapat sesuatu kekuatan diluar jangkaan kita. Kita akan dapat mengatasi masaalah itu dgn benar2 mendapat kekuatan rohani dan jasmani yg tak dapat Uncle terangkan. Soalnya bagaimana kita boleh mencapai kestatus tersebut? Tak lain tak bukan ialah banyak bertawadduk dan berdoa padanya...wallahuallam. Dari Mentor IM aku Uncle Zin.
ok..yang bawah ini akunya idea..
memang benar. hakikatnya kita memang tak akan pernah lepas dari keadaaan tertekan dengan masalah yg membebankan. namun keadaan masalah itu juga akan menaikkan taraf atau level kehidupan kita. semakin rumit dengan beban masalah yg kita hadapi, tetap kena 'Go To Next Level'. So jangan khuatir dengan keadaan itu kerana kebahagiaan yg sempurna adalah kebahagiaan yang terdapat dalam masalah itu. Yang penting kita masih boleh tersenyum dan tenang menghadapi semua itu. Inilah kebahagiaan yang hakiki...aminn.
Ok..korang boleh juga layari difacebook kami. Blog ini baru hari pertama aku update, so harapan aku, kalau boleh nak update selalu.
Kawan2 jangan lupa beri komen kerana matlamat aku supaya blog hari ini bertambah baik daripada semalam. Ok tak ok.

No comments: