Sunday, November 8, 2009

APA YANG DAPAT AKU BELAJAR DARI BAZAAR USAHAWAN HAA FLEA MARKET?

Alhamdulillah telah berjalan lancar bazaar usahawan flea market selama tiga hari.Walaupun sales laptop dan buku terpakai kami agak lembab tetapi kepuasan aku dan adik aku dapat berinteraksi dengan pelanggan kerana ramai pelanggan kami yang bertanyakan mengenai masalah komputer dirumah mereka. Dari sini kami telah mendapatkan ramai prospek melalui perbualan mengenai masalah komputer. dengan adanya informasi ini akan kami membuat follow-up.

APA YANG AKU DAPAT BELAJAR DARI BAZAAR HAA?

Baru aku tahu bukan senang nak buat bisnes. Nasib baik ada mentor HAA kasi idea kalau semua tak jalan kita promote atau kasi flyers. Alhamdulillah adik aku dah ada prospek suruh dia checkkan masalah komputer dirumahnya.

Perniagaan offline bukan terletak pada penjualan dimasa dan ditempat itu kerana penjualan boleh dilakukan secara online. Senanag cakap jika kita mahu melakukan perniagan secara offline ataupun online mestilah ada ilmu L.U.C.K.

Aku dan adik aku paling gembira kerana kami dapat menerapkan semangat keusahawanan tanpa mengira siapa jaringan kami. Kami semua bersatu teguh dan ada yang dari Uptrend2u, Amway, Koswe, DSL dan sebagainya tetapi tujuan kami sama untuk mencari rezeki yang halal dan mempelajari ilmu yang betul. Ok tak ok?

Kami juga telah dijemput oleh HAA untuk Kursus Blog Perniagaan (Tahap Intermediate)dan kursus penggunaan Trade Titans untuk menjadikan platform bisnes kami.

Projek kami seterusnya akan kami buat Bazaar diSINGAPORE EXPO pada bulan Disember.

Jika anda ingin sertai bazaar diSingapore Expo, sila talipon saya ditalian 97737841.

Emel kepada pakmat492@yahoo.com.sg

No comments: