Sunday, March 14, 2010

ANDA MAHU BELAJAR ASAS KOMPUTER DAN INTERNET SEBELUM BUAT EBIZ?

Image and video hosting by TinyPic

Ramai yang nak buat perniagaan internet atau dalam bahasa lain buat duit diinternet. Hakikiatnya dalam perniagaan internet, anda perlu tahu asas komputer dan internet. Wajib dan anda mesti belajar! Pengalaman saya, ramai yang nak buat perniagaan internet atau singkatan bagi ebiz, ecommerce atau edagang tapi tidak mahu belajar komputer dan asas internet yang perlu diketahui. Anda perlu tahu asas penggunaan komputer dan internet. Tahu nak create folder, tahu apa itu windows, tahu apa itu browser, IE atau Mozilla, tahu guna forum, tahu register dimultiply, blogspot, tahu gunakan sourcecode, copy and paste, tahu guna emel dan sebagainya.

Ada yang ketawa dan ada yang tak paham tapi buat2 paham. Anda tahu menaip menggunakan microsoftwords dan tahu apa itu PDF file. Anda perlu tahu yang asas agar semua proses memulakan perniagaan diinternet dapat dilakukan dengan mudah kerana 90% proses kerja didalam perniagaan internet menggunakan komputer dan internet.

Jadi ikhlas saya nyatakan jika anda masih tak tahu perkara asas komputer dan internet dan ingin memulakan perniagaan internet, anda boleh hubungi saya ditalian 97737841 atau mentor saya ditalian 97953416.

No comments: