Wednesday, October 21, 2009

KRISIS EKONOMI GLOBAL - APAKAH TINDAKAN ANDA

Kali ini saya ingin membawa anda semua berfikir sejenak tentang "Krisis Ekonomi Global" yg semakin hari semakin membimbangkan seluruh dunia serta kesannya yg boleh membuatkan kita semua tidak mahu memikirkannya. Suka tak tak suka terpaksa kita menghadapinya.

Bagi saya apa saja yg berlaku sekarang ini adalah satu ketetapan Ilahi, mungkin ada hikmah tersembunyi disebalik semua yg berlaku agar kita mampu menjadi makhluk serta hamba yg bersyukur dgn nikmat-Nya sama ada dimasa senang mahupun dimasa susah.

Tetapi sebagai makhluk yg diberikan akal fikiran yg terbaik, saya percaya kita semua mampu mengharungi dugaan ini dgn sebaiknya sekiranya kita bersiap sedia sejak dari awal lagi. Janganlah samapai kepala terhantuk baru cari ubat.

Saya akui, keadaan ini sedikit sebanyak turut memberi kesan kpd diri kita dan keluarga tetapi alhamdulilah kita masih berada dlm keadaan yg tenang & stabil diSingapura ini. InsyaAllah kita sudah bersedia utk menghadapi apa jua kemungkinan yg mendatang.

Alhamdulilah pada tahun ini saya bersama dengan GUIS ingin berbakti pada masyarakat tanpa memikirkan keuntungan peribadi. Sertailah GUIS untuk membena masyarakat yang celik minda untuk membena MSI walpun kurang modal atau tanpa modal. Disebabkan apa? Kerana kita ada jalannya!
Untuk keterangan leih lanjut! Sila talipon : 97737841, 97953416 dan 97827708.
Selamat Sejahtera Untuk Semua!

No comments: